TwitterFacebookGoogle+    A+A  A-                                                                                                                                                                                                                        Contact - Links - Persmap      

Menu

Advies aangaande de Egyptische verkiezingen

 

DE AANKOMENDE PARLEMENTAIRE VERKIEZINGEN ZIJN NIET TOEGESTAAN OM GEBRUIKT TE WORDEN VOOR DE FORMATIE VAN DE CIVIELE SECULIERE DEMOCRATISCHE STAAT.

De reden hiervoor is dat de Islamitische Khilafah de methode is om Islam te vestigen in een systeem van regeren.

Het deelnemen aan of het doorlopen van een systeem van parlementaire vertegenwoordiging is niet de methode om te regeren volgens Islam. Deze methode is niet toegestaan omdat de wederoprichting van de Islamitische Khilafah, bij de afwezigheid hiervan, verplicht is. Ook het werk wat nodig is om de Khilafah Staat op te richten, is een verplichting. Het gaat hier dus om twee Islamitische verplichtingen welke de zuivere Sjari’a heeft verplicht en waar geen meningsverschil over bestaat. De wederoprichting en de methode van de Khilafah zijn niet nagelaten door Islam zonder een heldere en transparante uitleg van de Koran, de Soenna en de Siera van de Boodschapper van Allah (saw). Bovendien bestaat ook een Islamitisch principe welke de verplichting tot het werken voor de Khilafah duidelijk maakt; “Hetgeen noodzakelijk is om de verplichting te voldoen, is op zichzelf ook een verplichting.”

De methode houdt in dat er een intellectuele en politieke strijd wordt gevoerd op basis van Islam en enkel Islam als zijnde een ‘Aqieda, Sjari’a en methode zonder enige vorm van aanpassingen of wijzigingen. Dit is zodat Islam duidelijk en helder aan het volk wordt getoond en in een openlijke manier zich manifesteert. Daardoor zal de capaciteit van Islam om het leven te reguleren en om hun vijanden te trotseren duidelijk worden. En het is verplicht (fard) op hen om de da’wa te dragen, diens boodschap, de leiding en barmhartigheid aan de hele wereld door middel van uitnodiging en djihaad te verspreiden. Zo kunnen de Moslims voor Allah (swt) staan en verklaren dat zij hun convenant vervuld hebben en de boodschap hebben verkondigd, en getuigen voor de gehele mensheid. Allah (swt) zegt:

 

وكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا

“En zo hebben Wij u tot een verheven volk gemaakt, opdat u getuige zult zijn tegenover de mensen en de Boodschapper een getuige tegenover u” (VBK soera Baqara 2, vers 143)

 

Ondanks dit alles, is het ongelovige kolonialistische Westen erin geslaagd om het denken van de Moslims te manipuleren. Hen te laten vergeten wat hun primaire missie is en het geheim van hun kracht. Het Westen probeert nog steeds om haar politieke en culturele grip op de Moslimlanden te verstevigen. Nadat de Islamitische Oemma wakker is geworden en de Oemma begonnen is aan het afzetten van de agenten, de verraders, de tirannen, probeert het Westen nog steeds het idee van hun ‘civiele, democratische, en liberale en seculiere staat’ te verspreiden. De betekenis van dit concept is gecombineerd met de vreemde tegenstrijdige verklaring: ‘Een civiele staat met een referentie naar Islam!’ Dus hoe is het mogelijk dat liberalisme, democratie en secularisme samengebracht kunnen worden met de Islamitische ‘Aqieda en haar Sjari’a?! En wat is de werkelijke reden voor deze vreemde mix en afschuwelijke concessie?! Schamen wij ons om te eisen dat we een Islamitische Staat willen welke de Sjari’a heeft gedefinieerd als zijnde de Khilafah Staat en het verplicht heeft gesteld om te werken voor diens wederoprichting?! Een Staat die uniek is zowel in uitvoering als in systeem, in vergelijking met de systemen van het Oosten en het Westen. Er is geen enkele beschaving in de geschiedenis die ooit gelijk was of is met die Staat. Zowel qua beschaving als qua progressie.

Als het gevolg van hun vastberaden marketing van de ‘civiele democratische staat’ hebben de meesten die werken voor Islam hetzij met een goede of slechte intentie, de ‘civiele seculiere democratische staat’ geaccepteerd. Dientengevolge hebben zij deelgenomen aan het democratisch spel met haar verkiezingen en parlementen met volledige toewijding tot het punt dat Islam, haar wetgeving en haar systemen worden aangepast zodat ze compatibel zijn met democratie en liberalisme! We hebben inmiddels gehoord over ‘supra constitutionele principes’ en specifieke procedures voor het kiezen van een comité ter voorbereiding van de grondwet. Dus wat zit er achter die vreemde vastberadenheid en wie heeft er baat bij? De rechtvaardiging van die twee voorstellen is dat de constitutie wordt beschermd tegen het feit dat het niet door een groep wordt vastgelegd waardoor andere groepen worden buiten gesloten als er een situatie zou ontstaan dat de ene groep de meerderheid van de zetels in het aankomende parlement wint! Hoe kunnen de Moslims van Egypte Al Kinaana een groep zijn geworden binnen Egypte die niet de meerderheid van de Egyptische bevolking representeren?

O Moslims, O mensen van Egypte Al Kienaana, O kandidaten van de verkiezingen en deelnemers”

Voorwaar Hizb ut Tahrir adviseert jullie oprecht omdat de Dien Nasieha (oprechtheid en advies) is.

 

قال صلى الله عليه وآله وسلم «الدِّينُ النَّصِيحَةُ» قُلْنَا: لِمَنْ؟ قَالَ: «لِلَّهِ وَلِكِتَابِهِ وَلِرَسُولِهِ وَلِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ وَعَامَّتِهِمْ» رواه مسلم

Hij (saw) zei: “De Dien is oprechtheid.” Wij vroegen: “Aan wie?” Hij (saw) antwoordde: “Aan Allah, Zijn boek, Zijn Boodschapper, aan de leiders van de Moslims en de gehele bevolking.” [overgeleverd door Moeslim.]

 

De voornaamste handelingen van het Parlement of de Volksraad zijn het maken van wetgeving, het voorzien van vertrouwen en de verantwoording van de regering.

 

Voor wat betreft de wetgeving, dit behoort enkel voor Allah (swt) en voor Zijn Boodschapper (saw) als de Wahie (openbaring) van Allah Al Aziez Al Hakiem:

 

إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّه

“De wetgeving is enkel voor Allah” (VBK: soera An’aam 6, vers 57)

 

فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

“Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.” (VBK: soera Nisaa 4, vers 65)

 

En de Boodschapper (saw) zei met betrekking tot het volgende vers:

 

اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ

“Zij hebben naast Allah hun priesters en rabbijnen tot Heren [Arbaab, mv. Rabb, vert.] genomen”. (VBK: soera Tauba 9, vers 31)

 

De Boodschapper van Allah (saw) zei: “Zij aanbaden hen niet maar zij maakten Halaal wat zij Halal maakten en zij maakten Haraam wat zij Haraam maakten.” [ overgeleverd door At Tirmiedhie]

Dit benadrukt de grootsheid van de zonde van eigen wetgeving maken. Dat is het legaliseren van dingen (halal en haram verklaren) door een andere bron dan het boek van Allah (swt) of de Soenna van de Boodschapper van Allah (saw).

Met betrekking tot het geven van het vertrouwen, dit is gerelateerd aan het steunen en het laten zien van ontevredenheid aan de heerser en dit is niet acceptabel behalve met de heerser die heerst met hetgeen Allah heeft geopenbaard en niet met de vijanden Allah (swt) bevriend is. Als de leider tevreden is met het regeren anders dan met de wetgeving van Allah dan zal hij zondig zijn en dit is vanwege de vele Koranverzen die verbieden om te regeren anders dan met Islam.

 

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

“En wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden, zijn onrechtvaardigen.” (VBK: soera Ma-idah 5, vers 45)

 

In toevoeging op het verbod om te neigen naar de onderdrukkers en degenen die hun onderdrukking steunen zegt Allah swt:

 

وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ

“En neig u niet tot de onrechtvaardigen, anders zal het Vuur ook u aanraken en gij zult naast Allah geen vrienden hebben noch zult gij worden geholpen.” (VBK: soera Hoed 11, vers 113)

 

Derhalve is het verboden om deel te nemen aan deze daden van het maken van wetgeving en het geven van vertrouwen. Tenzij het gebeurt binnen een Staat die regeert met Islam en waar alle wetten zijn voortgevloeid uit Islam.

Voor wat betreft het terechtstellen of verantwoorden, dit is een verplichting die valt onder de grootste daden in Islam aangezien het gebieden van het goede (Ma’roef) en het verbieden van het slechte (moenkar) een van de meest nobele eigenschappen zijn van deze Oemma:

 

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ

“U (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; u gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is.” (Zie de VBK: soera Imraan 3, vers 114)

 

En het woord van waarheid gesproken in het gezicht van de tirannieke leider is de grootste djihaad:

 

أَفْضَلُ الْجِهَادِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ، أَوْ أَمِيرٍ جَائِرٍ

“De beste djihaad is het woord van waarheid uitgesproken tegen de tirannieke leider.” [overgeleverd door Aboe Dawoed]

 

Derhalve gebaseerd op dit begrip, is het verplicht op degenen die meedoen aan de verkiezingen om deze punten te verkondigen in hun verkiezingscampagnes en programma’s terwijl zij stemmen proberen te winnen. Zij moeten de boodschap op heldere wijze verkondigen  zonder dubbelzinnigheid of retoriek dat zij niet zullen deelnemen aan het legislatieve proces tenzij het is geëxtraheerd uit het Boek van Allah (swt) en de Soenna van Zijn Boodschapper (saw) en dat zij niet het vertrouwen zullen geven behalve aan een leider die regeert met Islam. Maar ook dat zij zich tot het uiterste zullen inzetten om de heerser ter verantwoording te roepen vanwege het nalaten om te regeren met Islam en voor hun allianties met de ongelovige koloniale Westen en in het bijzonder hun leider Amerika.

 

Voor wat betreft degenen die gaan kiezen, is het niet toegestaan om te stemmen op iemand behalve op de kandidaten die hun verkiezingscampagnes hebben uitgevoerd op voorgenoemde Islamitische basis, ongeacht wie de kandidaten ook moge zijn. Dit is omdat de verkiezingen een daad van delegatie is en het is niet toegestaan om te delegeren tenzij de thema’s van delegatie geldig zijn volgens de Sjarie’a. Dus wiens verkiezingsprogramma in overeenstemming is met de Sjarie’a principes die hierboven zijn beschreven dan is het toegestaan om op hem te kiezen en in contrast, als het programma niet in lijn is met deze principes dan is het niet toegestaan om hem te kiezen, en Allah (swt) zorgt voor de rechtvaardigen.

 

O Moslims, O mensen van Egypte:

Waarbij Hizb ut Tahrir werkt om Islam voor de tweede keer terug te laten keren in het leven, en dit kan alleen door het werken om de Rechtgeleide Khilafah Ar Raasjida te hervestigen gebaseerd op de profeetschap en volgens de methodologie van de Boodschapper van Allah (swt) door het volgen van de Soenna, nodigt de Partij jullie uit om samen te werken met haar zodat jullie worden bevrijd van schuld en het Verlof van Allah (swt) krijgen. Vooral nu nadat Hij (swt) jullie de revolutie met de verwijdering van de tiran heeft gegeven. De tiran die jullie jarenlang onderdrukt heeft en jullie Islam bestreed en jullie slaven maakte van Amerika en de Zionisten.

 

En Hizb ut Tahrir herinnert jullie aan de belofte van Allah (swt):

 

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

“Allah heeft aan degenen onder u die geloven en goede werken verrichten beloofd, dat Hij hen voorzeker tot stedehouders op aarde zal stellen, zoals Hij degenen die vóór hen waren tot stedehouders maakte en dat Hij de godsdienst, die Hij voor hen heeft gekozen, zeker zal bevestigen, en dat Hij hun na hun vrees, vrede en veiligheid zal geven; Mij zullen zij aanbidden en niets met Mij vereenzelvigen. Maar wie daarna het geloof verwerpen, zullen overtreders zijn.” (Zie de VBK: soera Noer 24, vers 55)

 

En wij herinneren jullie aan de blijde tijdingen van de Boodschapper van Allah (swt) toen hij zei in de sahieh hadieth:

 

" ثم تكون خلافة على منهاج النبوة "

“En dan zal er Khilafah zijn volgens de methode van het Profeetschap”. [ Overgeleverd door Ahmad]

 

Derhalve, plaats de Doenja niet boven jullie Dien en accepteer niets anders dan de complete en allesomvattende vestiging van Islam welke niets mist en niets verdoezeld. Dus grijp het boek van Allah (swt) met krachtige overtuiging.

 

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ

“O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.” (VBK: soera Anfaal 8, vers 24)

 

 

Hizb ut Tahrir, Wilayah Egypte

1ste Moeharram 1433 H

26 november 2011 G

Lokale initiatieven

Algemeen

Amerika, Europa & Australië

Midden-Oosten & Noord Afrika

Azië